domingo, 24 de abril de 2016

El llenguatge cinematogràfic: el punt de vista i el muntatge

El punt de vista en el llenguatge cinematogràfic


El punt de vista de la càmara actúa com a narrador, pot ser objectiu o subjectiu.


Pots veure en aquesta seqüència, des de quin punt de vista se'ns mostra?



"La càmera fa d’ull de l’espectador; allò que l’espectador veu és allò que la càmera vol mostrar-li. De forma similar al que passa en la literatura amb el narrador extern o el narrador intern, la càmera pot adoptar un punt de vista neutre extern o un punt de vista intern, explicant-nos els fets des del punt de vista d’un personatge.
La tria no és només una qüestió estètica; igual que en la literatura, explicar les coses des de fora o explicar-les des del punt de vista d’un personatge té una càrrega emotiva i de significat diferent."


Enllaç a explicació completa

Punts de vista i altres elements del llenguatge cinematogràfic
(Punt de vista voyeur, plans indirectes, especials, pla contra pla, transicions, etc...)

lleng audio


El muntatge





L'efecte Kuleshov ens demostra la importància del muntatge en cinema, i les diferents interpretacions que pot induir en l'espectador.



tipos de montaje

Llenguatge cinematogràfic: muntatge

Més sobre muntatges històrics del cinema: El cine es un montaje

No hay comentarios:

Publicar un comentario