miércoles, 13 de enero de 2016

La fotografia i la memòria històrica



La fotografia és un testimoni d' altres èpoques, successos, persones.



Exercici:

Publicar 4 fotografies representatives de la memòria.

Tria 2 fotografies: una relacionada amb tu i amb la teva història personal, i una altra amb la història de la teva família (una fotografia antiga, d' un moment que no hagis viscut) , que et semblin significatives. Explica quelcom de cada una, per què et semblen interessants, quina història hi ha al darrera...

Visita aquest enllaç d' una alumna per a inspirar-te:
Fotografia i memòria

Per acabar la part personal, publica també una fotografia actual, representativa del moment que vius, d' allò que en anys futurs recordaràs d' una manera especial.

Com a quarta fotografia, una històrica que et cridi l' atenció, explicant el per què. També pot ser una fotografia actual que creguis que passarà a la història. Per exemple, no fa gaire va ser tristament famosa la fotografia del petit Aylin, el nin siri. Cerca informació referent a la imatge.

Com a exemple  exemple, a mi sempre m' ha agradat especialment aquesta:




Quizás sea una injusticia con su amplia y potente obra, pero el reportero Marc Riboud (Lyon-Francia, 1923) será recordado sobre todo por una sola foto. No es para menos: su “Muchacha ofreciendo una flor a los soldados”, tomada en octubre de 1967 en Washington (EE UU), es la imagen condensada de una época, una generación y un movimiento, el pacifismo y la oposición a la política exterior belicista de los países más poderosos de Occidente. Una foto-icono de las que se quedan prendadas para siempre en la memoria colectiva.
Pese a la distancia que imponen los más de cuarenta años, el retrato de la joven Jan Rose Kasmir, que entonces tenía 17 años y estudiaba secundaria en un instituto de Maryland, todavía emociona. Se enfrenta sola a los soldados con la bayoneta calada, pretende entregarles una flor, dialogar con ellos de igual a igual.
El fotógrafo recuerda que, mientras cubría la manifestación contra la Guerra de Vietnam frente al Pentágono, secundada por unas 100.000 personas, vió a aquella muchacha aniñada y hipiosa que era capaz de acercarse a centímetros de las bayonetas de los 2.500 soldados que protegían, con rifles amartillados y cargados con munición real, la sede de la política militar estadounidense. “Hablaba con los soldados, intentaba llamar su atención, quizá dialogar con ellos. Tuve la impresión de que los soldados le tenían más miedo a la chica que ella a las bayonetas”, declaró Riboud.Visita l' enllaç


En aquest enllaç, pots veure fotografies d' època de grans autors:

No hay comentarios:

Publicar un comentario